Narzędzie do weryfikacji responsywnych stron
Responsywne strony internetowe, będą odgrywały coraz to większą rolę w ogólnej promocji naszych produktów i usług. Zapewnienie właściwego wyświetlania stron internetowych na urządzeniach mobilnych, to między innymi komfort przeglądania naszej strony przez użytkowników odwiedzających nasz serwis. Jak zweryfikować, czy Twoja strona internetowa jest przyjazna użytkownikom korzystających z urządzeń typu tablet czy smartphone, oraz dlaczego responsywne strony internetowe będą zyskiwały na popularności.
Szkolenia sprzedażowe – dlaczego warto?
Przekonania dotyczące produktów i firmy, wiedza na temat komunikacji, odpowiednia organizacja pracy – jak wynika z naszych wieloletnich doświadczeń handlowych to właśnie te czynniki decydują o sukcesie w sprzedaży. Do wielu wniosków można dojść samodzielnie, metodą prób i błędów. Wiąże się to jednak ze stratą czasu, a czasem również szans na sprzedaż. Dobrym sposobem na poprawę skuteczności działań handlowców są szkolenia sprzedażowe.
Jak pozyskać klienta? Część 2
W pierwszej części naszego minicyklu dotyczącego sposobów pozyskiwania klientów udało nam się omówić kontakty bezpośrednie. Dziś przyjrzymy się udoskonalonej formie prowadzenia działań sprzedażowych. Rozmowy z klientami są w niej nie tylko łatwiejsze do przeprowadzenia dla osób bez zacięcia handlowego, ale również najczęściej skuteczniejsze. Wiemy o czym mówimy – właśnie tą drogą pozyskujemy średnio 4 nowych klientów tygodniowo na oferowane przez nas usługi. Wierzę, że po tej zapowiedzi, nie zrezygnujecie z dalszej lektury artykułu;)
Jak pozyskać klienta? Część 1
Rozpoczynasz działalność i potrzebujesz klientów? A może jesteś doświadczonym przedsiębiorcą, ale chciałbyś zdobyć nowych odbiorców, by rozwijać się szybciej? Niezależnie od sytuacji niewykluczone, że zastanawiasz się, co zrobić, jakich metod użyć do rozkręcenia sprzedaży. Jeśli udało nam się prawidłowo rozpoznać twoje rozterki, przeczytaj przygotowaną przez nas skróconą analizę przydatności rozmaitych sposobów działania. Być może znajdziesz tutaj coś, co pomoże ci pójść we właściwym kierunku.
Mit 2: Landing page jest zawsze najlepszym rozwiązaniem
Jak świat szeroki, wszyscy marketingowcy trąbią – jeśli prowadzisz jakiekolwiek kampanie sprzedażowe w sieci, musisz stworzyć do tego celu „Landing Page” (z ang. „strona lądowania”). Już spieszę z wyjaśnieniami dla czytelników, dla których żargon marketingowy jest niestrawny – „nieomylni fachowcy” mają tutaj na myśli specjalnie stworzoną stronę internetową, której zadaniem jest cudowne zamienienie ruchu użytkowników z prowadzonych działań (np. reklama w Google AdWords, e-mail marketing) w akcję pożądaną przez marketingowców, np. złożenie zapytania ofertowego, zapisanie się na webinarium, zapisanie się na kontakt telefoniczny, wypełnienie ankiety.
Tego typy strona ma zawierać jedynie podstawowe informacje na temat produktu/usługi – najlepiej przedstawione językiem korzyści, musi być atrakcyjna wizualnie – przyciągać i zatrzymywać uwagę grafiką, no i co najważniejsze powinna posiadać odpowiednio skonstruowane „call to action”, czyli zawołanie do pożądanej przez nas akcji. Wszystko to wygląda pozornie logicznie i rodzi nadzieje na ciekawe efekty. Rzeczywistość różni się troszeczkę od wyobrażeń marketingowców.
Przykazanie 1: Przestań sprzedawać
Pewnie myślicie, że autor tego przykazania oszalał. Jak to: „przestań sprzedawać”? To co trzeba zrobić, aby pozyskać klienta? No właśnie, cała tajemnica tkwi w tym, że wystarczy z nim porozmawiać. Oczywiście w odpowiedni sposób. Szczegóły za chwilę, ale najpierw anegdotko – zagadka. Po przeczytaniu historii spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: jaki błąd popełnił sprzedawca. Jak zapewne wielu z Was, jestem zaawansowanym rodzicem. Zaawansowanym, czyli takim, który ma już dwójkę pociech stojących na własnych nóżkach. Tak się składa, że młodsza z nich (2-letni Kuba) na dłuższe dystanse potrzebuje jeszcze wózka. Niebawem jedziemy nad morze. Znowu połowa mieszkania będzie musiała się zmieścić do bagażnika poczciwego Focusa. I gdzie tu ulokować pojazd dla maluszka? Używany na co dzień wózek za duży, więc trzeba kupić „używkę”, która posłuży na wczasach, a później zostanie odsprzedana.
Mit 1: E-mailing nie pomaga w sprzedaży
Z czym kojarzy Ci się e-mailing? Pozwól nam zgadnąć – niechciana i nieskuteczna reklama, spam, bezsensowne wydawanie pieniędzy. Tak, e-mailing zdecydowanie nie ma zbyt dobrej reputacji… A co byś powiedział na kreowanie sprzedaży dzięki wysyłce e-mailingu? Mżonka? Fantazja? Chory wymysł marketingowca? Też tak kiedyś myśleliśmy. Dopóki nie wdrożyliśmy bardzo prostego sposobu tworzenia i wysyłania e-maili i nie powiązaliśmy go z innymi działaniami sprzedażowymi. Ciekawy szczegółów? Czytaj dalej, a uchylimy rąbka naszej słodkiej tajemnicy:)
Jak skutecznie sprzedawać – przykazania handlowca
Jeśli czytasz tego bloga, to zapewne masz coś wspólnego ze sprzedażą w swojej firmie, całkiem możliwe, że to właśnie Ty bezpośrednio jesteś za nią odpowiedzialny. Zajmujesz się więc na co dzień kontaktami handlowymi. Wszyscy wiemy, że to trudne, pełne przeciwności i niepowodzeń zadanie. Czasem wydaje się, że wręcz „syzyfowa praca”. Czy nie chciałeś tego rzucić, kiedy przy dwudziestej rozmowie, dziewiętnasty raz słyszałeś: „nie dziękujemy”? I to tylko dlatego, że dwudziesty rozmówca rzucił słuchawką po usłyszeniu, że dzwonisz do niego z ciekawą ofertą. Każdy z nas miał takie przypadki i towarzyszyły mu podobne uczucia: zniechęcenia, zwątpienia, rozbicia psychicznego, upadku moralnego… Głowa do góry, za chwilę dowiesz się jak dzięki kilku prostym zasadom możesz działać skuteczniej i z większą satysfakcją dla siebie!
Jak promować firmę w Internecie?
Jak promować firmę w internecie i pozyskiwać konkretne zapytania od klientów zainteresowanych ofertą Waszej firmy? Realne działania.